Kjøpsvilkår
- Goeras Beauty & Cosmetics AB
- Org: 559337-2799
- Svartalundveien 1
- 302 35 Halmstad
- Sverige
Goeras Beauty & Cosmetics AB er ansvarlig for driften av koreanbeauty. Følgende kjøpsvilkår gjelder for deg som forbruker ved bestillinger på koreanbeauty. Ved å gjennomføre en bestilling aksepterer du de gjeldende vilkårene som angis nedenfor og bekrefter at de opplysningene du gir er korrekte.
Etter at du har fullført bestillingen din, sendes en ordrebekreftelse til din oppgitte e-postadresse. I ordrebekreftelsen finner du detaljer om produktene, priser samt fakturerings- og leveringsadresser. Kontroller nøye at leveringsinformasjonen, slik som adresse og telefonnummer, er korrekt før du fullfører kjøpet ditt. Vær oppmerksom på at disse opplysningene ikke kan endres etter at bestillingen din er pakket og sendt. Som kunde er det ditt ansvar å oppgi riktig informasjon ved gjennomføring av bestillingen. Betalingen debiteres først i forbindelse med at bestillingen din sendes fra vårt lager. Dette gjelder spesielt for kortbetalinger i henhold til gjeldende regelverk.
Hvis du oppdager noen feil i ordrebekreftelsen, kontakt umiddelbart vår kundeservice via info@koreanbeauty.se. Hver godkjent bestilling genererer automatisk en ordrebekreftelse. Hvis du ikke mottar denne, kan det skyldes at en feilaktig e-postadresse er oppgitt ved bestillingen eller at bekreftelsen har blitt filtrert som søppelpost.
Hvis du oppdager noen feil i ordrebekreftelsen, kontakt umiddelbart vår kundeservice via info@koreanbeauty.se. Hver godkjent bestilling genererer automatisk en ordrebekreftelse. Hvis du ikke mottar denne, kan det skyldes at en feilaktig e-postadresse er oppgitt ved bestillingen eller at bekreftelsen har blitt filtrert som søppelpost.
For å handle på koreanbeauty må du enten være myndig eller ha foreldres godkjenning. Vi forbeholder oss retten til under visse omstendigheter å endre eller avvise en bestilling, for eksempel hvis feilaktige personopplysninger er oppgitt.
Ved en eventuell tvist følger koreanbeauty allmenn reklamasjonsnemnds (ARN) anbefalinger.
Priser
Prisene på koreanbeauty.se er angitt i svenske kroner (SEK) og inkluderer 25% moms. Vi tilbyr fri frakt over 399 kr innen Sverige. I frakten inngår fraktkostnad, emballasje og håndteringsavgift. Prisene kan variere avhengig av hvilken nettside du besøker. Vi tilbyr også priser i DKK, EUR, PLN, NOK og GBP. Vi tilbyr også DHL Express med levering innen 24–48 timer til mange land.
Betaling og tollinformasjon
Vi tilbyr sikre betalinger gjennom Klarna, PayPal, Swish, kortbetaling (Visa, Mastercard) og andre alternativer avhengig av land. Ved betaling via Klarna eller PayPal gjelder respektive betalingstjenestes vilkår, som du godkjenner i kassen.
Uansett hvilket land du bestiller til – inkludert Norge, Storbritannia (UK) og alle EU-land – så sendes alle forsendelser fraktfritt fra toll, moms og importavgifter. Du betaler altså kun det beløpet som vises i kassen. Vi håndterer tollklareringen for deg på forhånd via våre fraktavtaler.
Vær oppmerksom på at alle beløp som vises på nettsiden er inkludert moms.
Prisgaranti
Vår prisgaranti er et av våre fremste løfter til deg. Vi streber alltid etter å tilby markedets beste ordinære priser. Hvis du finner det samme produktet til en lavere pris hos en annen svensk butikk, refunderer vi mellomlegget.
Garantien gjelder for både fysiske butikker og nettbutikker i Sverige, forutsatt at butikken har et svensk organisasjonsnummer og er virksom innen landet. Produktet må være på lager og tilgjengelig for bestilling. Prisgarantien gjelder konkurrentens ordinære pris (OBS! Ikke rabatterte eller nedsatte produkter). Du kan benytte garantien opptil 10 dager fra ditt kjøp.
Hvis du finner produktet billigere, vennligst send en e-post til info@koreanbeauty.se med en lenke til konkurrentens butikk. For fysiske butikker trenger vi organisasjonsnummer og telefonnummer for å verifisere prisen. Deretter refunderer vi mellomlegget raskt og enkelt.
Vi gjør det enkelt for deg å alltid føle deg trygg med ditt kjøp hos oss!
Leveringsforsinkelser
Vi sender alle pakker kl. 17.00 hver arbeidsdag, med en forventet leveringstid på 1–3 arbeidsdager innen Sverige etter at bestillingen er overlevert til fraktselskapet. For leveranser til andre land er leveringstiden 3–5 arbeidsdager. Ved valg av DHL Express leveres pakken innen 24–48 timer til mange europeiske land.
Ved eventuelle leveringsforsinkelser er kunden ansvarlig for å kontakte oss for en forklaring. Vær oppmerksom på at ingen kompensasjon gis for leveringsforsinkelser. Alle våre leveranser håndteres av DHL, Bring og Postnord.
Angrerett
I henhold til loven om fjernsalg og hjemsalg har du som privatperson rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager. For at angreretten skal være gyldig må du gi oss beskjed senest 14 dager etter at pakken er hentet ut.
Ved bruk av angreretten er du ansvarlig for returkostnaden samt for at varen eller varene returneres i uskadd tilstand. Hvis du ønsker at vi håndterer returfrakten for deg, er kostnaden for øyeblikket 79 NOK (via DHL). Vær oppmerksom på at det er ditt ansvar som avsender å sikre at returen når oss. Derfor anbefaler vi at du sender varene på en sporbar og forsikret måte.
Du er også ansvarlig for eventuell verdireduksjon på varene som kan oppstå som følge av håndtering utover det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.
Unntak fra angrerett
Produktet må være uåpnet og ubrukket ved retur. I henhold til loven har du som forbruker rett til å undersøke produktets egenskaper og funksjon. Hvis angreretten benyttes, forbeholder vi oss retten til å gjøre et fradrag for eventuell verdireduksjon, hvis varen har blitt håndtert mer enn det som er nødvendig.
Verdireduksjonen vurderes individuelt av oss på koreanbeauty. Av helse- og hygieniske årsaker kan åpne eller brukte hygieneprodukter ikke returneres. Ved godkjent retur refunderer vi hele beløpet for din bestilling innen 30 dager.
Ved ikke hentede forsendelser
Kunder belastes et gebyr på 250 NOK for kostnader som oppstår ved uavhentede forsendelser. Gebyret dekker frakt, returfrakt og håndteringskostnader. Hvis en pakke ikke hentes ut, vil vi derfor belaste dette gebyret.
Avbestilling
Hvis du avbestiller før bestillingen din er pakket, påløper ingen kostnader. Ved avbestilling etter at bestillingen er pakket, forbeholder vi oss retten til å ta ut et gebyr for håndtering og emballasje. For å avbestille, vennligst kontakt oss på info@koreanbeauty.se.
Ansvarsbegrensning
Vær oppmerksom på at vi ikke tilbyr noen fornøyd-kunde-garanti, noe som betyr at vi dessverre ikke kan godta returer eller reklamasjoner av produkter som har blitt brukt, men ikke oppfylte dine forventninger.
For å minimere risikoen for allergiske reaksjoner eller overfølsomhet, anbefaler vi at du tester ditt nye produkt på et mindre hudområde, for eksempel håndleddet, og venter i 24 timer for å sikre at ingen reaksjon oppstår. I henhold til forbrukerkjøpsloven kan en vare ikke reklameres bare på grunn av misnøye, da vi ikke har noen garanti for kundetilfredshet.
Reklamasjon og håndtering av skadede eller feilaktige leveranser
Ved reklamasjon ber vi deg kontakte vår kundeservice via info@koreanbeauty.se. Ved en reklamasjon skal emballasjen kunne fotograferes og sendes til oss på forespørsel slik at vi kan undersøke saken videre.
For å sikre at vi kan håndtere din reklamasjon korrekt, ber vi deg dokumentere hele prosessen ved mottak og åpning av pakken:
- Filme oversiden, undersiden og forseglingen av pakken før den åpnes.
- Filme hvordan forseglingen brytes.
- Filme pakkens innhold for å vise om noe mangler eller er skadet.
Dette gjelder både pakker som leveres til utleveringssteder og pakker som leveres direkte hjem til deg via hjemlevering.
Hvis forsendelsen skades under leveransen, må dette meldes umiddelbart til ditt utleveringssted eller til sjåføren ved hjemlevering. En pakke som er åpenbart skadet eller tom skal nektes slik at den går i retur direkte til oss. Vi kan deretter reklamere dette hos fraktselskapet.
Hvis en vare mangler i din leveranse, ber vi deg kontakte vår kundeservice via info@koreanbeauty.se. Bildebevis på originalemballasje og eske må være oss i hende senest to dager etter mottak av leveransen. Vær oppmerksom på at du må beholde originalemballasjen og esken for eventuell undersøkelse.
Garantier
Som forbruker har du alltid rett til å reklamere en vare innen 2 år fra kjøpsdato i henhold til gjeldende forbrukerkjøpslov, hvis feilen kan anses å ha vært til stede ved kjøpet. Denne retten gjelder uavhengig av om produktet omfattes av noen spesiell garanti eller ikke.
Eventuell garanti som er angitt i produktinformasjonen er en frivillig forpliktelse fra produsenten eller oss som forhandler, og gjelder i tillegg til din lovfestede reklamasjonsrett. Garantien kan for eksempel omfatte utvidede vilkår eller lengre gyldighetstid, men begrenser aldri dine rettigheter i henhold til loven.
For å reklamere en vare, kontakt vår kundeservice via info@koreanbeauty.se og legg ved en beskrivelse av feilen samt eventuelle bilder. Vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig med informasjon om videre håndtering.
Personvernpolicy
Når du handler hos oss på koreanbeauty, godtar du våre kjøpsvilkår og samtykker samtidig til at dine personopplysninger lagres og behandles av vårt selskap. Vær oppmerksom på at vi ikke lagrer noen kredittkortopplysninger.
Force majeure
Vi er fritatt fra straff for unnlatelse av å oppfylle visse forpliktelser i henhold til denne avtalen dersom unnlatelsen skyldes frigjørende omstendigheter som nevnt nedenfor, og omstendigheten forhindrer, vanskeliggjør eller forsinker oppfyllelsen. Som frigjørende omstendighet regnes bl.a. myndigheters tiltak eller unnlatelse, ny eller endret lovgivning, arbeidskonflikt, blokade, brann, oversvømmelse, sabotasje, ulykke av større omfang eller tilsvarende omstendighet som selskapet ikke har kunnet råde over. I force majeure inngår også myndighetsbeslutninger som påvirker marked og produkter negativt, f.eks. i indikasjon, advarselstekster, salgsforbud, unormal nedgang i markedet og lignende.
Bruk av cookies
Vi bruker informasjon som samles inn for å levere og tilpasse våre tjenester online. Dette kan innebære bruk av din informasjon for å administrere produktgarantier. Det kan også innebære å svare på dine spørsmål, gjennomføre produktkvalitetssikring og/eller utdanne vårt personale.
Spesielt hjelper våre vedvarende cookies oss å gjenkjenne deg når du kommer tilbake til nettstedet, slik at vi kan skreddersy innhold eller reklame for å matche dine interesser eller for å unngå å vise samme reklame flere ganger. Vi kan benytte tredjepartsleverandører som hjelp i dette overvåknings- og analysearbeidet.
Vi bruker også informasjonen i vår strategiske analyse og vår vurdering av markedstrender og våre produksjons- og ombestillingsnivåer. Vi bruker spesielt vedvarende cookies for å samle inn samlet statistikk som gjør det mulig for oss å forstå hvordan brukere benytter nettstedet og hjelpe oss å forbedre nettstedets struktur. Vi kan ikke identifisere deg personlig på noen måte.
GDPR
For at vi (Koreanbeauty.se org.nr 559337-2799) skal kunne behandle din ordre/bestilling på best mulig måte, må vi registrere, håndtere og lagre de opplysningene du oppgir. Når du handler hos oss via vår nettbutikk, gir du oss rett til å lagre opplysninger som navn, adresse, telefonnummer, e-post og når du som kunde (selskap, organisasjon, privatperson) velger å handle mot faktura/kreditt, også organisasjons- eller personnummer ved kredittvurdering.
Opplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-post deles med våre samarbeidspartnere (fraktselskaper og betalingstjenester, DHL, Swish & Klarna) for at de skal kunne levere og ta betalt for din ordre. Når du handler via vår nettbutikk, gir du oss ditt samtykke til å utlevere disse opplysningene til Klarna Checkout & Swish. Ved besøk på vår netthandelside bruker vi cookies for å lagre dine innstillinger som priser, valuta, meldinger etc.