Kjøpsvilkår

  • Korean Beauty Group AB
  • Org: 559337-2799
  • Svartalundveien 1
  • 302 35 Halmstad
  • Sverige

Korean Beauty Group AB er ansvarlig for driften av koreanbeauty. Følgende kjøpsvilkår gjelder for deg som forbruker ved bestillinger på koreanbeauty. Ved å gjennomføre en bestilling aksepterer du de gjeldende vilkårene som er angitt nedenfor og bekrefter at de opplysningene du gir er korrekte.

Etter at du har fullført bestillingen din, sendes en ordrebekreftelse til din angitte e-postadresse. I ordrebekreftelsen finner du detaljer om produktene, priser samt faktura- og leveringsadresser. Kontroller nøye at leveringsopplysningene, som adresse og telefonnummer, er korrekte før du fullfører kjøpet ditt. Vær oppmerksom på at disse opplysningene ikke kan endres etter at bestillingen din er pakket og sendt. Som kunde er det ditt ansvar å oppgi riktig informasjon ved gjennomføringen av bestillingen. Betalingen trekkes først i forbindelse med at bestillingen din sendes fra vårt lager. Dette gjelder spesielt for kortbetalinger i henhold til gjeldende regelverk.

Hvis du oppdager noen feil i ordrebekreftelsen, kontakt umiddelbart vår kundeservice via info@koreanbeauty.se. Hver godkjent bestilling genererer automatisk en ordrebekreftelse. Hvis du ikke mottar denne, kan det skyldes at en feilaktig e-postadresse er oppgitt ved bestillingen eller at bekreftelsen har blitt filtrert som søppelpost.

Hvis du oppdager noen feil i ordrebekreftelsen, kontakt umiddelbart vår kundeservice via info@koreanbeauty.se. Hver godkjent bestilling genererer automatisk en ordrebekreftelse. Hvis du ikke mottar denne, kan det skyldes at en feilaktig e-postadresse er oppgitt ved bestillingen eller at bekreftelsen har blitt filtrert som søppelpost.

For å handle på koreanbeauty må du enten være myndig eller ha foreldres godkjenning. Vi forbeholder oss retten til under visse omstendigheter å endre eller avvise en bestilling, for eksempel hvis feilaktige personopplysninger er oppgitt.

Ved en eventuell tvist følger koreanbeauty allmenn reklamasjonsnemndens (ARN) anbefalinger.

Priser

Prisene på koreanbeauty.se er angitt i svenske kroner (SEK) og inkluderer 25% moms. Vi tilbyr fri frakt over 399 kr innen Sverige. I frakten inngår fraktkostnad, emballasje og håndteringsavgift. Prisene kan variere avhengig av hvilken nettside du besøker. Vi tilbyr også priser i DKK, EUR, PLN, NOK, USD, AED og GBP. Vi tilbyr også DHL Express med levering innen 24–48 timer til mange land.

Betaling og tollinformasjon

Vi tilbyr sikre betalinger gjennom Klarna, PayPal, Swish, kortbetaling (Visa, Mastercard) og andre alternativer avhengig av land. Ved betaling via Klarna eller PayPal gjelder respektive betalingstjenestes vilkår, som du godkjenner i kassen.

Uansett hvilket land du bestiller til – inkludert Norge, Storbritannia (UK), alle EU-land og De forente arabiske emirater – så sendes alle forsendelser fraktfritt fra toll, moms og importavgifter. Du betaler altså kun det beløpet som vises i kassen. Vi håndterer tollklareringen for deg på forhånd via våre fraktavtaler.

Vær oppmerksom på at alle beløp som vises på nettsiden er inkludert moms.

Prisløfte

Vår prisgaranti er et av våre fremste løfter til deg. Vi streber alltid etter å tilby markedets beste ordinære priser. Om du finner samme produkt til en lavere pris hos en annen svensk butikk, tilbakebetaler vi mellomlegget.

Garantien gjelder for både fysiske butikker og nettbutikker i Sverige, forutsatt at butikken har et svensk organisasjonsnummer og er virksom innen landet. Produktet må være på lager og tilgjengelig for bestilling. Prisgarantien gjelder konkurrentens ordinære pris (OBS! Ikke rabatterte eller nedsatte produkter). Du kan benytte garantien opptil 10 dager fra ditt kjøp.

Om du finner produktet billigere, vennligst send en e-post til info@koreanbeauty.se med en lenke til konkurrentens butikk. For fysiske butikker trenger vi organisasjonsnummer og telefonnummer for å verifisere prisen. Deretter tilbakebetaler vi mellomlegget raskt og enkelt.

Vi gjør det enkelt for deg å alltid føle deg trygg med ditt kjøp hos oss!

Leveringsforsinkelser

Vi sender alle pakker kl. 17.00 hver arbeidsdag, med en forventet leveringstid på 1–3 arbeidsdager innen Sverige etter at bestillingen er overlevert til fraktselskapet. For leveranser til andre land er leveringstiden 3–5 arbeidsdager. Ved valg av DHL Express leveres pakken innen 24–48 timer til mange europeiske land.

Ved eventuelle leveringsforsinkelser er kunden ansvarlig for å kontakte oss for en forklaring. Vær oppmerksom på at ingen kompensasjon gis for leveringsforsinkelser. Alle våre leveranser håndteres av DHL og Bring.

Angrerett

I henhold til Distans- og hjemsalgsloven har du som privatperson rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager. For at angreretten skal være gyldig må du meddele oss senest 14 dager etter at pakken er hentet ut.

Ved bruk av angreretten er du ansvarlig for returkostnaden samt for at varen eller varene returneres i uskadd tilstand. Om du ønsker at vi håndterer returfrakten for deg er kostnaden for øyeblikket 79 SEK (via DHL). Vær oppmerksom på at det er ditt ansvar som avsender å sikre at returen når oss. Derfor anbefaler vi at du sender varene på en sporbar og forsikret måte.

Du er også ansvarlig for eventuell verdireduksjon på varene som kan oppstå som følge av håndtering utover det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.

Unntak fra angrerett

Produktet må være ubrutt og ubrukte ved retur. I henhold til lov har du som forbruker rett til å undersøke produktets egenskaper og funksjon. Om angreretten benyttes forbeholder vi oss retten til å gjøre et fradrag for eventuell verdireduksjon, om varen har blitt håndtert mer enn nødvendig.

Verdireduksjonen vurderes individuelt av oss på koreanbeauty. Av helse- og hygieniske grunner kan åpne eller brukte hygieneprodukter ikke returneres. Ved godkjent retur tilbakebetaler vi hele beløpet for din bestilling innen 30 dager.

Ved ikke hentede forsendelser

Kunder belastes et gebyr på 250 SEK for kostnader som oppstår ved uavhentede forsendelser. Gebyret dekker frakt, returfrakt og håndteringskostnader. Om en pakke ikke hentes ut vil vi derfor belaste dette gebyret.

Avbestilling

Hvis du avbestiller før bestillingen din er pakket, påløper ingen kostnader. Ved avbestilling etter at bestillingen er pakket, forbeholder vi oss retten til å ta ut et gebyr for håndtering og emballasje. For å avbestille, vennligst kontakt oss på info@koreanbeauty.se.

Ansvarsbegrensning

Vær oppmerksom på at vi ikke tilbyr noen fornøyd-kunde-garanti, noe som betyr at vi dessverre ikke kan godta returer eller reklamasjoner av produkter som har vært brukt men ikke oppfylte dine forventninger.

For å minimere risikoen for allergiske reaksjoner eller overfølsomhet anbefaler vi at du tester ditt nye produkt på et mindre hudområde, for eksempel håndleddet, og venter i 24 timer for å sikre at ingen reaksjon oppstår. I henhold til forbrukerkjøpsloven kan en vare ikke reklameres kun på grunn av misnøye, da vi ikke har noen garanti for kundetilfredshet.

Reklamasjon og håndtering av skadede eller feilaktige leveranser

Ved reklamasjon ber vi deg kontakte vår kundeservice via info@koreanbeauty.se. Ved en reklamasjon skal emballasjen kunne fotograferes og sendes til oss på forespørsel slik at vi kan undersøke saken videre.

For å sikre at vi kan håndtere din reklamasjon korrekt, ber vi deg dokumentere hele prosessen ved mottak og åpning av pakken:

  • Filme oversiden, undersiden og forseglingen av pakken før den åpnes.
  • Filme hvordan forseglingen brytes.
  • Filme pakkens innhold for å vise om noe mangler eller er skadet.

Dette gjelder både pakker som leveres til utleveringssteder og pakker som leveres direkte hjem til deg via hjemlevering.

Hvis forsendelsen skades under leveringen må dette meldes umiddelbart til ditt utleveringssted eller til sjåføren ved hjemlevering. En pakke som er åpenbart skadet eller tom skal nektes slik at den går i retur direkte til oss. Vi kan deretter reklamere dette hos fraktselskapet.

Hvis en vare mangler i din levering ber vi deg kontakte vår kundeservice via info@koreanbeauty.se. Bildebevis på originalemballasje og eske må være oss i hende senest to dager etter mottak av leveransen. Vær oppmerksom på at du må beholde originalemballasjen og esken for eventuell utredning.

Garantier

Som forbruker har du alltid rett til å reklamere en vare innen 2 år fra kjøpsdato i henhold til gjeldende forbrukerkjøpslov, hvis feilen kan anses å ha eksistert ved kjøpet. Denne retten gjelder uavhengig av om produktet omfattes av noen spesiell garanti eller ikke.

Eventuell garanti som angis i produktinformasjonen er et frivillig engasjement fra produsenten eller oss som forhandler, og gjelder i tillegg til din lovbestemte reklamasjonsrett. Garantien kan for eksempel omfatte utvidede vilkår eller lengre gyldighetstid, men begrenser aldri dine rettigheter i henhold til loven.

For å reklamere en vare, kontakt vår kundeservice via info@koreanbeauty.se og legg ved en beskrivelse av feilen samt eventuelle bilder. Vi kommer tilbake så snart som mulig med informasjon om videre håndtering.

Personvernpolicy

Når du handler hos oss på koreanbeauty godkjenner du våre kjøpsvilkår og samtykker samtidig til at dine personopplysninger lagres og behandles av vårt selskap. Vær oppmerksom på at vi ikke lagrer noen kredittkortopplysninger.

Force majeure

Vi er fritatt fra påfølgere for unnlatelse av å oppfylle en viss forpliktelse i henhold til denne avtalen hvis unnlatelsen skyldes befriende omstendigheter som nevnt nedenfor, og omstendigheten hindrer, vanskeliggjør eller forsinker oppfyllelsen. Som befriende omstendighet regnes blant annet myndigheters tiltak eller unnlatelse, ny eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokade, brann, oversvømmelse, sabotasje, ulykke av større omfang eller tilsvarende omstendighet som selskapet ikke kunne råde over. I force majeure inngår også myndighetsbeslutninger som påvirker markedet og produkter negativt, for eksempel i indikasjon, advarselstekster, salgsforbud, unormal nedgang i markedet og lignende.

Bruk av cookies

Vi bruker informasjon som samles inn for å tilby og tilpasse våre tjenester online. Dette kan inkludere bruk av din informasjon for å administrere produktgarantier. Det kan også inkludere å svare på dine spørsmål, gjennomføre produktkvalitetssikringer og/eller trene vårt personale.

Spesielt hjelper våre vedvarende cookies oss å gjenkjenne deg når du kommer tilbake til nettstedet slik at vi kan skreddersy innhold eller reklame slik at de matcher dine interesser eller for å unngå å vise den samme reklamen flere ganger. Vi kan benytte tredjepartsleverandører som hjelp i dette overvåkings- og analysearbeidet.

Vi bruker også informasjonen i vår strategiske analyse og vår vurdering av markedstrender og våre produksjons- og ombestillingsnivåer. Vi bruker spesielt vedvarende cookies for å samle inn samlet statistikk som gjør det mulig for oss å forstå hvordan brukere bruker nettstedet og hjelpe oss med å forbedre nettstedets struktur. Vi kan ikke identifisere deg personlig på noen måte.

GDPR

For at vi (Korean Beauty Group AB org.nr 559337-2799) skal kunne behandle din ordre/bestilling på best mulig måte må vi registrere, håndtere og lagre de opplysningene du gir. Når du handler hos oss via vår nettbutikk gir du oss rett til å lagre opplysninger som navn, adresse, telefonnummer, e-post og når du som kunde (selskap, organisasjon, privatperson) velger å handle mot faktura / kreditt også organisasjons- eller personnummer ved kredittvurdering.

For å kunne håndtere din bestilling deler vi dine opplysninger – som navn, adresse, telefonnummer og e-post – med våre samarbeidspartnere. Dette inkluderer fraktselskaper som DHL samt betalingstjenester som Klarna og Swish, slik at de kan levere din ordre og håndtere betalingen. Ved å handle i vår nettbutikk godkjenner du at vi deler disse opplysningene med Klarna Checkout og Swish. Vi bruker også cookies på vår e-handelsside for å lagre dine innstillinger, som for eksempel priser, valuta og meldinger, for en smidigere brukeropplevelse.